Incluzând combustibilul şi întregul
mecanism de control, motorul cântăreşte aproximativ 200 de grame şi
poate fi utilizat pentru a schimba orbita micilor sateliţi sau pentru
a-i trimite spre destinaţii mai îndepărtate.
Creat pentru a oferi o nouă generaţie de nanosateliţi cu sistem de
propulsie eficient, care le asigură autonomie şi le permite să
desfăşoare misiuni de explorare, noul mini-motor poate fi montat pe
sateliţi de dimensiuni foarte mici, precum cei de 10x10x10 cm.
Masa redusă a motorului este asigurată de compusul chimic EMI-BF4,
care înlocuieşte combustibilul. EMI-BF4 este un lichid "ionic", din care
ionii încărcaţi electric sunt extraşi şi apoi ejectaţi pentru a crea
propulsia. În interiorul motorului, lichidul ionic este extras dintr-un
rezervor şi ghidat prin acţiune capilară spre o serie de micro-duze din
siliciu; ionii sunt extraşi de un electrod menţinut la 1000 de volţi,
apoi acceleraţi şi ejectaţi prin duze, cu viteza de 40.000 km/h. Pentru
ca toţi ionii, şi cei pozitivi şi cei negativi, să fie eliberaţi,
polaritatea câmpului electric este inversată la fiecare secundă.
Cu adevărat uimitor este faptul că, în urma calculelor, s-a constat
că doar 100 de ml de carburant vor fi de ajuns pentru ca un satelit să
ajungă la Lună în 6 luni.
Se preconizează că acest motor va face parte din nanosatelitul vCleanSpace One,
care va avea rolul de a curăţa spaţiul cosmic de deşeuri, şi din
nanosateliţii olandezi care urmează să fie trimişi în spaţiu pentru a
înregistra semnale de frecvenţă ultra joasă de pe partea îndepărtată a
Lunii. Cercetătorii de la EPFL plănuiesc să finalizeze proiectarea
motorului în aproximativ un an, pentru ca apoi să poată fi utilizat la
proiectarea lui CleanSpace One .
Sursa: descopera.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu