Astfel, noul megalopolis de 40.000 de km pătraţi (mai mare decât Olanda şi Luxemburg la un loc) va deveni o nouă regiune a Chinei. In interiorul ei, trebuie ca “locuitorii să poată circula liber şi să poată profita de orice serviciu”, a declarat unul dintre creatorii proiectului, citat de publicaţia britanică. Atât în vechiul Imperiu chinez, dar mai cu seamă în China comunistă de astăzi, oamenii nu aveau şi nu au posibilitatea de a se muta dintr-o provincie în alta cu aceeaşi libertate precum în alte ţări ale lumii. Dar, cel puţin în interiorul “megametropolei” de lângă mult mai liberalul Hong Kong vor putea să o facă. În acest sens, planurile autorităţilor de la Beijing prevăd alocarea a două trilioane de yuani (peste 200 miliarde USD) numai pentru infrastructura de transport a regiunii. Din totalul de 150 de proiecte pentru unificarea celor nouă oraşe, cel mai important se referă la cosntrucţia unei reţele de 29 căi ferate. Una dintre ele va lega noua regiune de Hong Kong. Toate noile linii feroviare, care vor totaliza o lungime de 5.000 de km, vor fi de mare viteză, astfel încât vor reduce la o oră durata călătoriei între oricare din punctele principale ale megalopolisului. Locuitorii regiunii vor acea acces la carduri universale pentru transportul feroviar şi la “bilete anuale”, care să le permită să facă naveta în interiorul “megaoraşului”. Planul prevede şi unificarea reţelelor de utilităţi publice şi a altor servicii, pentru ca traiul în megalopolis să nu devină mai scump, ba chiar să fie mai accesibil. Proiectanţii cred că facturile de telefonie vor scădea cu 85%, în timp ce preţul benzinei şi al energiei electrice ar putea fi unificat.
Megametropola va avea 3,32% din populaţia Chinei, dar 10% din puterea economică
Cele nouă oraşe unificate – dintre cele cel mai “puţin populat”, Zhuhai, are 1,5 milioane de locuitori – vor reprezenta de-abia 3,32% din populaţia de peste 1,3 miliarde de oameni a Chinei, dar vor însemna 10% din puterea economică a ţării. “Nu va fi ceva precum Greater London sau Greater Tokyo, pentru că nu va fi un singur mare oraş în inima acestui megalopolis”, a explicat Ma Xiangming, de la Institutul de Planificare Urbană şi Rurală Guangdong. “De aceea, nici nu-l putem denumi după unul dintre oraşele existente”, a adăugat Ma, precizând că unificarea “va ajuta la extinderea industriei, creşterea numărului de locuri de muncă şi distribuţia mai echitabilă a serviciilor publice”.
Planul din sudul ţării, care va include metropola Guangzhou nu este singurul de acest fel din China. Şi în nord, este în desfăşurare un proiect similar, în comparaţie cu care cel plănuit la nord de Hong Kong va fi “minuscul”. În jurul metropolelor Beijing şi Tianjin se va crea aşa-numita Communicate Economică Bohai Rim, o zonă urbană care ar putea ajunge la 260 milioane de locuitori. Primul pas pentru crearea acestei comunităţi – cu peste jumătate din populaţia de 500 milioane ale celor 27 de state care formează Uniunea Europeană în prezent – a fost creat deja. Este vorba de o linie ferată de mare viteză între Beijing şi Tianjin, graţie căreia distanţa de 120 km dintre cele două oraşe poate fi parcursă într-o oră.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu