"Ceea ce nu imbratisezi nu poti vindeca"
Sfantul Grigorie Teologul

vineri, 25 februarie 2011

China construieste un oras cu o populatie de 2 ori cat a Romaniei !

Prin 150 de proiecte de infrastructură, dintre care numai cele legate de transport vor costa peste 200 miliarde USD, chinezii vor “unifica” nouă oraşe din sudul ţării într-o singură zonă metropolitană. După ce a construit cel mai lung pod din lume, China îşi propune realizarea şi a celui mai mare oraş din lume şi din istoria omenirii – un megalopolis cu o suprafaţă de 26 de ori mai mare decât a zonei metropolitane a Londrei şi cu o populaţie de peste două ori mai mare decât a României: 42 milioane de locuitori. “Megametropola” va lua naştere în sudul Chinei, la nord şi vest de provincia cu statut special Hong Kong, prin unificarea a nouă oraşe, dintre care unul, Guangzhou, era deja al doilea cel mai populat oraş din lume în 2010. Planul trebuie să fie dus la îndeplinire în doar şase ani, relatează cotidianul britanic The Daily Telegraph preluat de gandul.info.

Astfel, noul megalopolis de 40.000 de km pătraţi (mai mare decât Olanda şi Luxemburg la un loc) va deveni o nouă regiune a Chinei. In interiorul ei, trebuie ca “locuitorii să poată circula liber şi să poată profita de orice serviciu”, a declarat unul dintre creatorii proiectului, citat de publicaţia britanică. Atât în vechiul Imperiu chinez, dar mai cu seamă în China comunistă de astăzi, oamenii nu aveau şi nu au posibilitatea de a se muta dintr-o provincie în alta cu aceeaşi libertate precum în alte ţări ale lumii. Dar, cel puţin în interiorul “megametropolei” de lângă mult mai liberalul Hong Kong vor putea să o facă. În acest sens, planurile autorităţilor de la Beijing prevăd alocarea a două trilioane de yuani (peste 200 miliarde USD) numai pentru infrastructura de transport a regiunii. Din totalul de 150 de proiecte pentru unificarea celor nouă oraşe, cel mai important se referă la cosntrucţia unei reţele de 29 căi ferate. Una dintre ele va lega noua regiune de Hong Kong. Toate noile linii feroviare, care vor totaliza o lungime de 5.000 de km, vor fi de mare viteză, astfel încât vor reduce la o oră durata călătoriei între oricare din punctele principale ale megalopolisului. Locuitorii regiunii vor acea acces la carduri universale pentru transportul feroviar şi la “bilete anuale”, care să le permită să facă naveta în interiorul “megaoraşului”. Planul prevede şi unificarea reţelelor de utilităţi publice şi a altor servicii, pentru ca traiul în megalopolis să nu devină mai scump, ba chiar să fie mai accesibil. Proiectanţii cred că facturile de telefonie vor scădea cu 85%, în timp ce preţul benzinei şi al energiei electrice ar putea fi unificat.

Megametropola va avea 3,32% din populaţia Chinei, dar 10% din puterea economică

Cele nouă oraşe unificate – dintre cele cel mai “puţin populat”, Zhuhai, are 1,5 milioane de locuitori – vor reprezenta de-abia 3,32% din populaţia de peste 1,3 miliarde de oameni a Chinei, dar vor însemna 10% din puterea economică a ţării. “Nu va fi ceva precum Greater London sau Greater Tokyo, pentru că nu va fi un singur mare oraş în inima acestui megalopolis”, a explicat Ma Xiangming, de la Institutul de Planificare Urbană şi Rurală Guangdong. “De aceea, nici nu-l putem denumi după unul dintre oraşele existente”, a adăugat Ma, precizând că unificarea “va ajuta la extinderea industriei, creşterea numărului de locuri de muncă şi distribuţia mai echitabilă a serviciilor publice”.

Planul din sudul ţării, care va include metropola Guangzhou nu este singurul de acest fel din China. Şi în nord, este în desfăşurare un proiect similar, în comparaţie cu care cel plănuit la nord de Hong Kong va fi “minuscul”. În jurul metropolelor Beijing şi Tianjin se va crea aşa-numita Communicate Economică Bohai Rim, o zonă urbană care ar putea ajunge la 260 milioane de locuitori. Primul pas pentru crearea acestei comunităţi – cu peste jumătate din populaţia de 500 milioane ale celor 27 de state care formează Uniunea Europeană în prezent – a fost creat deja. Este vorba de o linie ferată de mare viteză între Beijing şi Tianjin, graţie căreia distanţa de 120 km dintre cele două oraşe poate fi parcursă într-o oră.

Până în 2020, autorităţile de la Beijing plănuiesc ca “megaoraşele” să devină o realitate în mai multe zone ale Chinei. Inspirat de “boom-ul” economic al ultimelor două decenii din zonele urbane Beijing şi Shanghai, Guvernul chinez speră că aceste noi zone urbane, de câte 50-100 milioane de locuitori, vor putea contribui la dezvoltarea economică şi în alte parţi ale ţării. În paralel, se vor intensifica şi eforturile vizând “concentrări” urbane mai mici, de câte 10-25 milioane de locuitori.Sursa: 2012en.ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...