Făcut parcă pentru o întrecere atletică, podul care uneşte oraşele chineze Qingdao şi Huangdao, a devenit cel mai lung din lume care este construit peste o apă. Podul Qingdao Haiwan, cu care chinezii detronează Lake Pontchartrain Causeway, construcţia americanilor, din Louisiana, are 42,5 kilometri, cu câteva sute de metri mai lung decât distanţa pe care trebuie să o parcurgă maratoniştii.Patru ani a durat construcţia sa, 10.000 de oameni au muncit la el şi a costat peste 8 miliarde de dolari.
Cifre absolut impresionante şi incredibil de mici în acelaşi timp, ţinând cont de mărimea proiectului. Va fi dat în folosinţă în cursul acestui an şi va primi un flux de 30.000 de maşini pe zi, pe cele 6 benzi.
Ca o comparaţie, România a construit doar 200 de kilometri de autostradă (pe uscat) în descursul a mai bine de 20 de ani şi a pompat bani fără număr.
Tot în China se găsesc de altfel şi 5 din 6 cele mai lungi poduri de orice fel. Cel mai lung pod de cale ferată, are nu mai puţin de 164 de kilometri!
Sursa: 2012 en
Cifre absolut impresionante şi incredibil de mici în acelaşi timp, ţinând cont de mărimea proiectului. Va fi dat în folosinţă în cursul acestui an şi va primi un flux de 30.000 de maşini pe zi, pe cele 6 benzi.
Ca o comparaţie, România a construit doar 200 de kilometri de autostradă (pe uscat) în descursul a mai bine de 20 de ani şi a pompat bani fără număr.
Tot în China se găsesc de altfel şi 5 din 6 cele mai lungi poduri de orice fel. Cel mai lung pod de cale ferată, are nu mai puţin de 164 de kilometri!
Sursa: 2012 en
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu